Потребителският интерес към мобилното банкиране в САЩ нараства бавно

Ное. 25

mobile-banking1

Неефективните маркетингови усилия от страна на финансовите институции в САЩ са основната причина за слабия потребителски интерес към мобилното банкиране, както и за бавното му нарастване. Това сочи най-новото проучване на аналитичната компания Javelin Strategy & Research (http://www.javelinstrategy.com).

Според изследването, наречено 2009 U.S. Mobile Banking Benchmark Scorecard, поне половината от американските банки не отговарят адекватно на най-често срещаните потребителски тревоги, свързани с мобилното банкиране. Освен това в доклада е включена класация на 18 – те водещи предложения за мобилно банкиране в САЩ, която се оглавява от институциите Bank of America, Chase, Citi, USAA и Wells Fargo.

Все пак проучването описва светло бъдеще за мобилното банкиране, прогнозирайки, че 45% от възрастните потребители на клетъчни услуги ще използват телефоните си за финансови транзакции през следващите пет години. При потребителите на смартфоните iPhone делът на използващите мобилно банкиране към момента е 54% и също се очаква да нараства.

„Една от ключовите ни препоръки към финансовите институции, които искат да разширят своя дял на пазара на мобилно банкиране, е да предоставят лесен достъп посредством текстови съобщения, уеб браузъри, както и мобилни приложения“ – посочва Марк Шванхаусер, финансов анализатор, участвал в проучването – „Мобилното банкиране ще бъде по-разпространено, когато е достъпно за повече потребители, независимо от вида на техния телефон, както и на комуникационната мрежа, която използват.“

Предложенията за мобилно банкиране на 17% от финансовите институции почти не са достигнали до знанието на потребителите, а същият е и делът на банките, които не са намерили за нужно да информират своите потребители за взетите от тях мерки за сигурност, сочи докладът. Въпреки че именно сигурността е най-значимият фактор за отказ на услуги за мобилно банкиране от потребителите.

„Освен това ние установихме, че някои функционалности за мобилен мониторинг не работят добре. 72% от банките, участващи в проучването ни предлагат седем от препоръчаните от нас опции за мониторинг на сметките, но същевременно едва 33% от институциите позволяват мобилни транзакции между потребители на една и съща банка“ – посочва Джеймс Ван Дайк, президент и основател на Javelin.

Be Sociable, Share!

Коментарите са спрени.