Компаниите за кредитни карти гледат към мобилния сектор

Окт. 13

Водещите играчи в сектора на кредитните карти вече демонстрираха интереса си към пазара на услуги за мобилни телефони и по всичко личи, че през оставащите месеци до края на годината ще има още новини в тази насока. Картовите компании се интересуват преди всичко от концепцията за „мобилен портфейл“ (mobile wallet), която става все по-популярна напоследък.

Обявеното неотдавна сътрудничество между корейския оператор SK Telecom и Hana Financial Group вече предизвика интереса на анализаторите с бизнес модела, който Hana планира да използва. Нейното дъщерно дружество BC Card планира да създаде свой собствен виртуален мобилен оператор (MVNO – mobile virtual network operator), чрез който да предложи разплащателни услуги на бизнес потребителите в страната.

Моделът на виртуалните оператори, при който дадена компания не изгражда собствена клетъчна мрежа, а наема честотен ресурс от действащ оператор, може да се окаже златна мина за играчите от финансовия сектор в опита им да достигнат до потребителите на мобилни услуги. Причината е, че в много от развиващите се страни, включително в Африка и Азия, банковата инфраструктура все още не е широко разпространена, докато клетъчните мрежи вече работят и дори на много места мобилният Интернет е по-достъпен от стационарния достъп до мрежата. И именно към тези потребители гледат картовите компании, които виждат в мобилните услуги възможност да достигнат до тях.

За потенциала на мобилните мрежи като заместител на банковите клонове и банкоматите, говори и фактът, че Световната GSM Асоциация и Фондацията на Бил и Мелинда Гейтс подписаха договор за развитие на мобилни разплащателни услуги от ново поколение в развиващите се страни.

Освен това трябва да се има предвид, че удобството на потребителите е ключов фактор за успеха на всяка нова услуга, а по този показател концепцията „mobile wallet“ печели огромно предимство пред големите, фиксирани на едно място и често не работещи банкомати. Освен това в перспектива картовите оператори могат да се възползват от развитието на RFID технологиите, превръщайки мобилния телефон в универсално средство за разплащания, понякога дори без да е необходимо да се заплаща такса на компаниите, притежаващи клетъчната мрежа.

Be Sociable, Share!

Коментарите са спрени.